دستگاه‌ها و ماشین آلات خطوط تولید

تامین خطوط تولید و ماشین آلات و تجهیزات آن امری حیاتی و حرفه ای است که به تجربه و دانش  کافی و گروهی متخصص و تسلط به کلیه اطلاعات مربوط به آن می باشد. مهندسین مشاور پرجیوا در کنار مشاوره سرمایه گذاری و طرح توجیهی، در امر مشاوره دستگاه های خطوط صنایع غذایی، تبدیلی کشاورزی، دارویی، شیمیایی، سلولزی و چاپ، نساجی و چرم، معدن و فراوری معدنی، فلزی، برق، قطعات خودرو، تاسیسات و … ، از شناسایی و ارزیابی تامین کنندگان معتبر تا بهره برداری آنها در کنار شما خواهند بود.

تجهیزات و دستگاه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و … به تفکیک در زیر آمده است.
 

مهندسین مشاور پرجیوا مشاوره و مدیریت تامین ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات صنایع غذایی، تبدیلی کشاورزی، دارویی، شیمیایی، سلولزی و چاپ، نساجی و چرم، معدن و فراوری معدنی، فلزی، برق، قطعات خودرو، کشاورزی و دامداری، خدماتی و رفاهی را ارائه می نماید.

1-شناسایی منبع:

از مهمترین مراحل تامین ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات خط تولید صنایع مختلف داخلی یا خارجی، برداشتن اولین قدم در آن است که همان شناسایی، ارزیابی و انتخاب تامین کننده و یا سازنده آن است. البته بر اساس نحوه تامین مالی ماشین آلات، این بخش می تواند در دو حالت انجام گیرد:

1-در صورت تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی، در زمان تدوین طرح توجیهی (امکان سنجی)

2-در صورت تامین توسط سرمایه گذاران و سهامداران پروژه ایجاد واحد صنعتی در زمان تکمیل پروژه ساخت و قبل از قرارداد ساخت دستگاه

پس از انعقاد قرارداد مشاوره تامین ماشین آلات، مهندسین مشاور پرجیوا با تحلیل دقیق بازارهای جهانی و یافتن بهترین تامین کننده یا سازنده از کشورهای مختلف و مذاکره مستقیم با آنها، پروژه تامین ماشین آلات را شروع می نماید. این فرایند به شرح زیر است:

  • بررسی سابقه تامین کننده/سازنده و اخذ اطلاعات در مورد مشتریان گذشته و تحلیل رضایتمندی آنها
  • بررسی کیفیت، نرخ خرابی و عمر دستگاه های تولیدی
  • خدمات پس از فروش سازنده
  • اعتبارسنجی فروشنده از بابت اعتماد
  • بررسی پیشنهاد فنی و قیمت (Quotation) و مقایسه با رقبای داخلی و خارجی آن
  • شرایط و نحوه دریافت مبلغ و  امکان انتقال ارز (خرید خارجی) و مسائل بانکی

2-دریافت پروفرما:

پس از اخذ اطلاعات لازم و صحه گذاری بر شرکت تامین کننده ماشین آلات، مذاکرات نهایی و قطعی شدن تامین کننده، نوبت به دریافت پیش فاکتور یا پروفرما اینویس (Proforma Invoice) و عقد قرارداد می باشد. در این مرحله پس از اخذ قرارداد از شرکت مذکور و مطالعه دقیق آن، کلیه امور مربوط به عقد قرارداد و ارسال آن به همراه درخواست سفارش (Purchase  Order) انجام می شود. 

برای سفارش پروفورما و مشاوره تامین ماشین آلات

در صورت خرید ماشین آلات خارجی:

3- ثبت سفارش:

ثبت سفارش جهت واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید و یا قسمتی از آن در سامانه جامع تجارت به ادرس www.ntsw.ir  انجام می گیرد.

4- اخذ مجوز از سازمان صنعت،معدن، تجارت (صمت):

در این مرحله بایستی کلیه مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص ماشین الات خط تولید و دستگاه های ان را اخذ شود

5- تخصیص ارز و حواله:

در مرحله تخصیص ارز، باید مجوز از بانک مرکزی جهت واردات و دستگاه ها را اخذ نمود و حواله را انجام داد. در نظر داشته باشید کلیه این مراحل دارای جزئیات و پیچیدگی هایی هست که نیاز به افراد خبره در این کار را دارد و به هیچ وجه نباید توسط یک شرکت یا فرد تازه کار انجام گیرد که چنانچه کوچکترین اشتباهی در هر یک از این مراحل رخ دهد کل فرایند واردات و ترخیص به مشکل مواجه می شود.

6- بیمه و بازرسی:

یکی از چالش هایی که صنعتگران و خریداران در واردات و ترخیص دستگاه های خط تولید و ماشین الات با آن مواجه می شوند بیمه و بازرسی است. قبل از حمل بایستی خط تولید را بیمه کرد. بازرسی از بار نیز بایستی توسط شرکت های معتبر بازرسی انجام شود. در این بخش شرکت بازرسی ماشین آلات  را قبل از ارسال توسط سازنده/فروشنده به ایران، بصورت حضوری بازرسی و تست می نماید تا صحت و درستی دستگاه ها از بابت اندازه، تعداد، کارایی کاملا تایید گردد.

7-حمل( Shipping) :

پس از انجام هماهنگی های لازم جهت حمل و نقل دستگاه های خط تولید، از کشور مبدا به بنادر ایران انتقال می یابد.

8- ترخیص:

پس از رسیدن کانتینر خط تولید به گمرک ایران، با دریافت کلیه اسناد مهر و امضا شده توسط بانک عامل، فرایند ترخیص و اظهار بار انجام شده و ترخیص دستگاه ها و ماشین الات خط تولید انجام می گیرد.

9-حمل به کارخانه، نصب، راه اندازی و آموزش

 پس از حمل کانتینر ماشین آلات و دستگاه های خطوط تولید به کارخانه خریدار، کلیه هماهنگی های لازم جهت شروع بهره برداری به شرح زیر انجام می گیرد:

1)ارتباط با سازنده خط تولید و اعلام آمادگی جهت نصب دستگاه یا خط تولید

2)دریافت الزامات مورد نظر سازنده دستگاه جهت شروع راه اندازی (مانند تجهیزات جابجایی، پرسنل فنی، مواد اولیه و …)

3)انجام هماهنگی لازم جهت اعزام مهندسان نصب سازنده (و اخذ ویزای مهندسین نصب خارجی)

4)نظارت بر نصب، راه اندازی و آموزش

5)مدیریت پیش راه اندازی دستگاه و ماشین های خط تولید و تحویل به خریدار

برای انجام طرح توجیهی، می توانید فرم سفارش  را تکمیل و یا از راه های ارتباطی در تماس با ما با مشاوران پرجیوا تماس بگیرید.