فرمت جواز و طرح توجیهی بانکی و سازمانها

سامانه بهین یاب – سامانه اخذ جواز تاسیس، ارائه طرح توجیهی، اقدام وام بانکی

جواز تاسیس طرح توجیهی وام بهین یاب

سامانه بهین یاب، سایت اخذ جواز تاسیس، ارائه طرح توجیهی، اقدام وام بانکی و سایر خدمات وزارت صمت است.

سامانه بهین‌یاب درگاه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن، تجارت می‌باشد و برای موارد مرتبط با امور تولید، بهره‌برداری، مونتاژ، بسته‌بندی، استخراج معادن، استفاده و بهره‌وری از منابع زیرزمینی صنایع معدنی و فلزی و… می‌توان از این سایت استفاده نمود. خدماتی مانند اخذ جواز تاسیس-توسعه و پروانه بهره برداری، ارائه طرح توجیهی، تقاضای تسهیلات وام بانکی و …

لازم به ذکر است پس از ثبت نام و ورود به سامانه، پیامی مبنی بر ثبت نام در درگاه ملی مجوزها می آید که توضیح آن در مقاله ای دیگر می آید.

صدور جواز تاسیس، صدور پروانه بهره‌برداری، اعلام پیشرفت پروژه ها، دریافت شناسه کسب و کار ، اعلام آمار تولید واحدهای صنعتی، تسهیلات برنامه تولید و اشتغال، تامین مالی بنگاه های اقتصادی و طرح های نیمه تمام،وام بانکی، طرح توجیهی،  ثبت سفارش واردات کالا و… با استفاده از سایت بهین‌یاب و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سایت بهین یاب (که به تازگی طراحی آن تغییر کرده است) دارای ۹ بخش اعم از سرمایه گذاری، محصولات، فناوری، منابع انسانی، تجارت خارجی، تامین مالی، بنگاه ها، جریان کالا و انرژی میباشد که در ادامه مختصری هر بخش را توضیح می‌دهیم:

۱- سرمایه‌گذاری در بهین یاب:

در این بخش مراحل صدور، تمدید، اصلاح، انتقال و تعلیق فرآیند جواز تاسیس واحد های تولیدی، فرآیند پروانه بهره برداری واحد های تولیدی، فرآیند های طراحی و مونتاژ آسانسور، فرایند های واحد های ذخیره سازی کالا، فرآیند های مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی و فرایند های پروانه نرم افزار شرح داده شده است. و همچنین اطلاعاتی از وضعیت پروژه ها، معافیت های گمرکی و اکتشاف واستخراج معادن در این بخش آمده است.

۲- محصولات در بهین یاب:

در این بخش توضیحاتی در باره خرید مواد اولیه در صنایع مختلف و بورس کالا توضیح داده شده است. همچنین درباره معرفی محصولات و طبقه بندی محصولات توسط کد آیسیک و زنجیره تامین آنها اطلاعاتی موجود است.

۳- فناوری در بهین یاب:

مراحل صدور جواز تاسیس و پروانه برای فرآیندهای واحد فنی مهندسی، فرآیند های تحقیق و توسعه، فرآیند های مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی و فرایند های پروانه نرم افزار در این بخش آورده شده است. و همچنین اطلاعاتی درباره خدمات پژوهشی شرح داده شده است.

۴- منابع انسانی در بهین یاب:

توضیحات بازار کار، اطلاعات مشاغل و مهارت های لازم در این بخش آورده شده است.

۵- تجارت خارجی در بهین یاب:

توضیحات درباره دریافت کارت بازرگانی برای تجارت های بین‌المللی و مجوز های تجارت کالاهای دخانی شرح داده شده است. مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز دارای قوانین و مقررات خاص می‌باشند که در این بخش توضیح داده شده است.

۶- تامین مالی و تسهیلات وام:

در این بخش شرایط و ضوابط گرفتن تسهیلات نوضیح داده شده است؛ درباره این بخش در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

۷- بنگاه ها:

مراحل دریافت شناسه کسب و کار و ثبت اطلاعات و ارسال گزارش و ثبت شرکت و مالکیت صنعتی و ثبت غلائم تجاری در این بخش شرح داده شده است.

۸- جریان کالا:

در این سایت درباره روش های حمل بار و پخش کالا و درباره پایانه ها و مسیرها (توضیحات بنادر و فرودگاه ها و…) شرح داده شده اند.

۹- انرژی:

در این بخش شرایط تامین برق و گاز و نفت صنایع و قوانین آن شرح داده شده است.
برای ثبت درخواست در سامانه بهین یاب نیاز به ایجاد حساب کاربری در این سایت است. اطلاعات کامل متقاضی، مشخصات بنگاه (شرکت یا موسسه و…)، مشخصات مدیرعامل یا مدیر واحد، نام‌تجاری و دفتر برای دریافت رمز عبور و نام کاربری مورد نیاز می‌باشد.

شرایط اخذ وام درسامانه بهین یاب

جهت اخذ وام و تامین مالی طرح های صنعتی، بخش های “تسهیلات برنامه تولید و اشتغال سال ۱۳۹۷ (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷) ، “تامین مالی بنگاه های اقتصادی و طرح های نیمه تمام در سال ۱۳۹۸ “، “تامین مالی بنگاه های تولیدی در راستای بازسازی و نوسازی” و “تسهیلات بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی سال ۹۷” به سامانه‌‌ی بهین یاب اضافه شده است.
جهت ثبت نام و دریافت معرفی نامه به بانک در خصوص تسهیلات در حوزه صنعتی می توان از این بخش سامانه بهین یاب استفاده کرد.
متقاضیانی که برای تکمیل طرح های صنعتی خود، افزایش یا تثبیت تولید و اشتغال نیاز به تسهیلات بانکی دارند می توانند در سه بخش تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، بازسازی و نوسازی و نیز تامین سرمایه در گردش، برای ثبت نام نسبت به ثبت درخواست تسهیلات مورد نیاز خود از طریق این سامانه اقدام نمایند. متقاضیان می توانند پس از ثبت و ارسال الکترونیکی درخواست، نتایج را از طریق دبیرخانه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واقع در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها پیگیری نمایند.
اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند. همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود.

• شرایط تسهیلات وام

-واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد هستند که دارای مجوز معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشند.
اولویت با بنگاه هایی است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشند.
-نرخ سود تسهیلات، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار و برای سرمایه در گردش نرخ عقود مبادله ای و برای طرح های نیمه تمام نرخ عقود مشارکتی خواهد بود.
-مدت زمان باز پرداخت تسهیلات، برای سرمایه در گردش یک سال (قابل تمدید) و برای سرمایه ثابت طرح های نیمه تمام، بنا به تشخیص کارگروه، تا مدت پنج سال تعیین می گردد.

• شرایط متقاضی و طرح توجیهی

-متقاضی باید دارای مجوز معتبر از وزارت صنعت، معدن وتجارت یا وزارت جهاد کشاورزی باشد. برای دریافت مجوز یا جواز تاسیس میتوان به این آدرس مراجعه کرد و یا برای دریافت جواز تاسیس و نوشتن طرح توجیهی مقدماتی با مهندسین مشاور پرجیوا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید