فرمت جواز و طرح توجیهی بانکی و سازمانها

فرمت طرح توجیهی و امکان سنجی بانک تجارت

فرمت پرسشنامه طرح توجیهی بانک تجارت

فرمت طرح توجیهی و نحوه اخذ تسهیلات وام بانکی صنعتی و معدنی

بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک های فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی و ارائه تسهیلات وام بانکی دارد ، به موجب مصوبه مورخ 1358/7/25 مجمع عمومی بانک ها از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس ، بین المللی ایران و ژاپن ، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه ، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه ای بالغ بر 39 میلیارد ریال در تاریخ 1358/9/29 و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و در سال 1360 بانک ایران و روس به آن ملحق شد.

با توجه به تغییرات به وجود آمده در ساختار مالکیت ، لزوم بازنگری در ماموریت ها و استراتژی های بانک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس تحلیل هوشمندانه شرایط بازار ، شناسایی و ورود به کسب و کارهای جذاب و مرتبط با محصولات و خدمات بانکی و مالی برای رفع نیازهای مشتریان و تامین منافع همه ذی نفعان، به عنوان رویکرد مستمر بانک انتخاب شده است. تلاش در جهت مشتری مداری ، تامین منافع پایدار سهامداران و سرمایه گذاران از طریق کسب بازدهی مناسب ، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بانک های بورسی از حیث میزان سرمایه ، تلاش برای ایفای مسئولیت های اجتماعی ، کسب جایگاه برتر از حیث مانده پذیرش تعهدات درمیان فعالان سیستم بانکی ، اعتماد روزافزون مردم به بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصاد کشور و همچنین کسب عنوان بانک برتر از حیث تلاش برای بهبود مستمر در فرآیندهای افزایش دهنده بهره وری نشان از حرکت بانک به سمت ایجاد تغییرات بنیادین دارد.

 هم اکنون ، بانک تجارت با سرمایه ای معادل 223.926 میلیارد ریال، 19.000 نفر پرسنل و با به کارگیری فناوری های نوین، ارائه خدمات متمایز به مشتریان در بیش از 1600 شعبه ریالی و واحد ارزی در سراسر کشور جزو بزرگترین بانک های تجاری کشور و مورد اعتماد بانک های معتبر بین المللی است.

 

تسهیلات بانکی طرح های ایجادی و توسعه ای صنعت و معدن

بانک تجارت در برای گسترش فعالیتهای تولیدی دربخش صنعت و معدن قسمتی از سرمایه و یا منابع مورد نیاز متقاضیان را به صورت مشارکت از محل منابع ریالی و یا حساب ذخیره ارزی تامین می کند. 


شرایط دریافت تسهیلات طرح ایجادی و توسعه ای:

-داشتن مجوزات لازم از قبیل جواز تاسیس، مجوز محیط زیست، مجوز تامین برق و آب مورد نیاز و درخصوص طرحهای توسعه و تکمیلی داشتن پروانه بهره برداری طرح اولیه

-مفروز بودن محل اجرای طرح و قابلیت انعقاد قراداد مشارکت مدنی محضری، یا امکان ترهین آن قبل از انعقاد قرارداد مشارکت مدنی عادی

-داشتن توجیه مالی، فنی و اقتصادی طرح طبق گزارش کارشناسی بانک یا شرکتهای خصوصی مورد تایید بانک

-افزایش سرمایه ثبتی متناسب با سرمایه ثابت طرح طبق مقررات بانک (حدودًا 30 درصد هزینه های سرمایه گذاری ثابت و رعایت نسبت مالکانه حداقل 20%)

-اطمینان از توانایی مشتری در تامین سهم الشرکه طبق ضوابط بانک

-پرداخت سهم الشرکه بانک با نظارت کامل و طبق پیشرفت فیزیکی طرح اخذ وثایق کافی طبق مقررات

-نرخ سود براساس نرخ تصویبی کمیسیون اقتصادی دولت

مدارک مورد نیاز طرح ایجادی و توسعه ای
-تکمیل پرسشنامه ویژه طرحهای ایجادی و یا توسعه تولیدی و خدماتی
-اساسنامه
-آگهی تاسیس در روزنامه رسمی
آگهی تغییرات ثبتی شرکت طی دو سال قبل
پروانه(جواز) تاسیس
-پروفرمای ماشین آلات خارجی و پیش فاکتور یا قرارداد ساخت ماشین آلات داخلی و تاسیسات

فروش اقساطی ماشین آالت و تجهیزات
به منظور تامین نیاز مشتریان بانک در مواردیکه احتیاج به قطعات یدکی و ابزار کار در بخش تولید و ماشین آالت و تاسیسات در بخش های تولیدی، خدماتی و مسکن داشته باشند، توسط بانک و واگذاری آن به مشتریان به صورت نسیه یا فروش اقساطی ایجاد گردیده است.

شرایط اعطای تسهیالت و ضوابط تقسیم سود:
-اخذ درخواست کتبی و تعهد مشتری مبنی بر خرید و مصرف یا استفاده اینگونه اموال از بانک

-اخذ درصدی از قیمت کاال به صورت پیش دریافت توسط بانک از مشتری

-تعیین سود بانک بر اساس نرخ های مصوب و باتوجه به شرایط معامله از نظر مدت و میزان پیش دریافت
قیمت فروش نسیه یا اقساطی عبارت از: سود بانک + قیمت تمام شده کالا= قیمت فروش نسیه
الزام بانک به اطمینان از قابل برگشت بودن اصل منابع و سود متعلقه در طول مدت قرارداد

البته تسهیلات وام بانکی در قالب مشارکت مدنی در زمینه کشاورزی و سرمایه در گردش نیز ارائه می شود.

در زیر می توانید فرمت طرح توجیهی بانک تجارت جهت اخذ تسهیلات و وام بانکی را دانلود نمایید.
در صورت تمایل به تکمیل فرمت طرح توجیهی توسط مهندسین مشاور پرجیوا، می توانید فرم سفارش طرح توجیهی را تکمیل و یا از راه های ارتباطی در تماس با ما با مشاوران پرجیوا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید